فارسی | English
 
همه اخبار
اخبار پروژه‌ها
اخبار به نقل از خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها
آرشيو اخبار
نشریه تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان
چهارشنبه 30 تير 1389
اولین کارگاه معماری نخبگان جوان، هشتم ارديبهشت ماه گذشته در محل سالن سینمایی کانون پرورش فکری در میدان باباطاهر شهر همدان برگزار شد.
در بخش افتتاحيه‌ي كارگاه رئیس هیئت امناي پژوهشکده توسعه کالبدی، نايب رييس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان، رييس دانشكده هنر و معماري دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، جمعي از اعضاي هيات علمي اين دانشكده و ثبت‌نام‌كنندگان در اين كارگاه حضور داشتند.
در ابتدا رئیس هیئت امناي پژوهشکده‌ي توسعه کالبدی پس از قرار گرفتن در جايگاه از جمله اهداف برگزاری این‌گونه کارگاه‌ها را راهي برای تبادل تجارب نخبگان جوان معماری ایران قلمداد كرد و گفت: تبادل فكر و ارائه مباحث تخصصي توسط نخبگان معماري در سطوح ملي و بين‌المللي به پويايي و ارتقاي دانش در مجامع دانشگاهي و كيفيت نگاه دانشجويان و مهندسان معمار مي‌انجامد.
مهندس سید‌رضا هاشمی افزود: برگزاري این‌ کارگاه‌ها علاوه بر تهران و در شهرستان‌هاي ايران به رشد سریع‌تر دانشجويان و مهندسان برای پیوستن به حرکت پیشرو معماری ایران كمك مي‌كند.
در ادامه استاد مدعو مهندس رضا دانشمیر در قالب دو درس‌گفتار با عناوين زمینه‌ها و تجربه‌ها به ارایه مباحث و کارهای اجرایی خود پرداخت.
مهندس دانشمیر در توضیح کارهای اجرایی، پروژه‌های خود را از جمله پردیس سینمایی پارک ملت، ساختمان اداري پل رومي،مسجد ولي‌عصر و گالري آو معرفي كرد.
در جلسه بعدازظهر برنامه پرسش و پاسخ به سؤالات با حضور مهندس دانشمیر انجام شد. مديريت این جلسه را مهندس سيدجليل موسوي و مهندس اميرحسين حبيبي از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برعهده داشتند.
طبق نظرسنجی بعمل آمده توسط پژوهشکده توسعه کالبدی، شرکت کنندگان در کارگاه با رضایت از مطالب طرح شده، خواستار تداوم این گونه کارگاه‌های آموزشی شدند. گفتني است اين كارگاه توسط مرکز رشد معماری و ساختمان پژوهشکده توسعه کالبدی و با حمایت گروه تخصصي معماري سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان و گروه معماري دانشكده هنر و معماري دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و با حضور ثبت‌نام كنندگان و علاقمندان به شركت در مباحث پژوهشي و جمعي از اعضای هیأت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد.
اولین کارگاه معماری نخبگان جوان معماری ایران حرکت پیشرو معماری امروز ایران محصول کوشش و جدیت جوانانی است که مشخصاً طی دهه اخیر -دهه 80- توان بالای حرفه‌ای خود را به نمایش گذاشته و آمادگی خود برای ورود به عرصه رقابت‌های جهانی را اعلام کرده است. برگزاری کارگاه‌های پیشرفته معماری باب آشنایی بین معماران جوان ایرانی و معماران موفقی از همه کشورها را باز کرده و به ایجاد قراردادهای مشارکت بین‌المللی با تعدادی از آن‌ها انجامید.
کارگاه‌های معماری نخبگان جوان معماری ایران وسیله‌ای است برای انتقال تجارب آن‌ها به نخبگان شهرستانی و کمک به رشد سریع‌تر آن‌ها برای پیوستن به حرکت پیشرو معماری امروز ایران.
منبع خبر: اکباتان، نشریه تخصصی سازمان نظام مهندسی همدان


  

کلیه حقوق این سایت متعلق به مهندسين مشاور توسعه کالبدی آسيا است. (۱۳۸۸-۱۴۰۲)
بهترين حالت نمایش تصویر: ٧٦٨ x ١٠٢٤
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت