فارسی | English
 
همه اخبار
اخبار پروژه‌ها
اخبار به نقل از خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها
آرشيو اخبار
نوسازی 10 هزار هکتار بافت فرسوده در طول برنامه پنجم
دوشنبه 3 خرداد 1389
معاون وزیر مسکن شهرسازی با بیان اینکه برنامه نوسازی بافت های فرسوده امسال حدود 61 هزار واحد مسکونی خواهد بود، گفت:در پنج سال آینده 10 هزار و 400 هکتار از 65 هزار هکتار بافت فرسوده شناسایی شده در کشور بازسازی می شود.
احمد صادقی افزود: سال گذشته 39 هزار و 500 واحد مسکونی برای نوسازی بافت‌های فرسوده تحقق پیدا کرد که امسال با دو برابر افزایش امید است به 61 هزار واحد مسکونی ارتقاء یابد. وی با بیان اینکه سیاست‌ ما در بافت فرسوده این است که مردم محور اصلی احیای بافت‌های فرسوده باشند، تاکید کرد: دولت باید با سیاستهای تشویقی خود مردم را رأساً نسبت به احیای بافت‌های فرسوده حمایت کند، بنابراین باید به دنبال ایجاد نهضت حضور مردم در بازسازی‌ بافت‌های فرسوده باشیم.
وی با بیان اینکه عدم سرمایه گذاری لازم توسط دولت‌های پیشین و نبود مشارکت پایدار توسط مردم دلیل عدم پیشرفت در بازسازی بافت فرسوده است، تأکید کرد: رویکرد دولت برای جبران این عقب ماندگی این است که مردم محور اصلی و موتور محرکه بازسازی بافت فرسوده باشند چرا که این 65 هزار هکتار در اختیار مردم است.
صادقی افزود: اگرهر مترمربع این 65 هزار هکتار رقمی حدود 300 هزار تومان باشد می توان فهمید که این سرمایه سنگین در اختیار به مردم چه اعتباری نیاز دارد، بنابراین دولت با بسته‌های تشویقی و اعطای تسهیلات یا تخفیف‌های ویژه، مشارکت پایدار مردم را برای بازسازی بافت‌های فرسوده در پی خواهد داشت.
وی تأکید کرد: در 30 سال گذشته 7 درصد از 65 هزار هکتار بازسازی شده و اگر در 5 سال آینده 16 درصد بافت فرسوده بازسازی شود تا پایان برنامه پنجم 23 درصد بافت‌های فرسوده بازسازی خواهد شد.
منبع خبر: دبیرخانه پژوهشکده


  

کلیه حقوق این سایت متعلق به مهندسين مشاور توسعه کالبدی آسيا است. (۱۳۸۸-۱۴۰۲)
بهترين حالت نمایش تصویر: ٧٦٨ x ١٠٢٤
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت