فارسی | English
 
همه اخبار
اخبار پروژه‌ها
اخبار به نقل از خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها
آرشيو اخبار
اعتبار بازسازی بافت های فرسوده 3.5 برابر شد
سه شنبه 29 ارديبهشت 1389
معاون وزير مسکن:
اعتبار بازسازی بافت های فرسوده 3.5 برابر شد
سیاست‌ ما در بافت فرسوده این است که مردم محور اصلی احیای بافت‌های فرسوده هستند.
ایلنا: معاون وزیر مسکن با بیان اینکه مردم محور اصلی بازسازی بافت‌های فرسوده هستند، گفت: برای بازگشایی معابر و دسترسی لازم به بازسازی بافت‌های فرسوده، اعتبار این بخش با 3.5 برابر شدن به هزار و 485 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافت.
به گزارش ايلنا، احمد صادقی در دومین همایش ملی بازسازی بافت‌های تاریخی و فرسوده شهری افزود: ویژگی دومین همایش بهسازی بافت‌های فرسوده در شیراز این بود که سازمان‌ها، نهادها، شهرداری‌ها، سازمان‌های مسکن شهرسازی و شهرداری‌ها، دانشگاهیان و مهندسان در این همایش شرکت داشتند.
وی ادامه داد: دبیرخانه همایش به فعالیت خود تا همایش بعدی ادامه خواهد داشت. همچنین ایجاد دبیرخانه به استان دیگری منتقل خواهد شد.
صادقی گفت: وزیر مسکن و شهرسازی در روز اول همایش 2 سؤال کلیدی پرسیدند که انبوه‌سازان برای ورود به عرصه طرح مسکن مهر در احیای بافت‌های فرسوده چه مشکلی داشته و چه پیشنهادی دارند.
وی ادامه داد:‌ دومین سؤال وزیر این بود که شهرداران برای ورود به عرصه احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده چه مشکلی دارند.
وی خاطرنشان کرد: بنده به وزیر اعلام کردم که اگر لازم باشد قانونی داشته باشیم و نیاز به اصلاح آن باشد حاضر هستیم این کار را در زمینه بافت‌های فرسوده انجام دهیم. بنابراین درخواست من این است که کسانی که موفق نشده‌اند پیشنهادات خود را بدهند هرچه سریعتر این کار را انجام دهند. مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: وزیر مسکن اعلام کرد که ساخت مسکن مهر در بافت‌های فرسوده آغاز شده است.
وی گفت: سال گذشته 39 هزار و 500 واحد مسکونی برای نوسازی بافت‌های فرسوده تحقق پیدا کرد که امسال با 2 برابر افزایش به 61 هزار واحد مسکونی ارتقاء یافته است.
صادقی گفت: سیاست‌ ما در بافت فرسوده این است که مردم محور اصلی احیای بافت‌های فرسوده هستند.
معاون وزیر مسکن شهرسازی گفت:‌ دولت باید حمایت کند تا مردم راسا نسبت به احیای بافت‌های فرسوده اقدام کنند، بنابراین ما باید به دنبال ایجاد نهضت حضور مردم در بازسازی‌ بافت‌های فرسوده باشیم.
وی با اشاره به سال همت مضاعف و کار مضاعف گفت: بازگشایی معابر برای بازسازی بافت‌های فرسوده بسیار مهم و حیاتی است، بنابراین در زمینه ایجاد دسترسی لازم به بافت‌های فرسوده اعتبارات از 300 میلیارد ریال به هزار و 485 میلیارد ریال در سال‌جاری افزایش پیدا کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: برای ورود انبوه‌سازان به بافت‌های فرسوده امید است بحث ودیعه اسکان موقت هرچه سریعتر مشخص و اعلام شود تا انبوه‌سازان با فراغ ‌بال بیشتری به احیای بافت‌های فرسوده وارد شوند.
پايان پيام
1389/2/23 - 12:58
کد خبر : 123572
منبع خبر: خبرگزاری ایلنا


  

کلیه حقوق این سایت متعلق به مهندسين مشاور توسعه کالبدی آسيا است. (۱۳۸۸-۱۴۰۲)
بهترين حالت نمایش تصویر: ٧٦٨ x ١٠٢٤
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت