فارسی | English
 
همه اخبار
اخبار پروژه‌ها
اخبار به نقل از خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها
آرشيو اخبار
برگزاري اولين کنفرانس بين المللي «سکونتگاههاي روستايي با محوريت مسکن و بافت»
چهارشنبه 1 ارديبهشت 1389
بنياد مسکن انقلاب اسلامي در نظر دارد با مشارکت دانشگاه ها و نهادهاي علمي و اجرايي فعال در روستاها، اولين کنفرانس بين المللي «سکونتگاههاي روستايي با محوريت مسکن و بافت» را برگزار نمايد. بدينوسيله از صاحبنظران، متخصصين و همه علاقمندان به توسعه پايدار سکونتگاههاي روستايي دعوت به عمل مي آورد تا با ارائه مقاله در اين کنفرانس مشارکت نمايند.
بخش قابل توجهي از جمعيت کشور در روستاها سکونت دارند. سابقه تاريخي نشان دهنده نقش پراهميت روستائيان در توسعه کشور مي باشد. اهتمام به توسعه کالبدي و رفع نياز روستاها متناسب با ضرورت هاي زندگي امروز و تأمين مسکن و محيط مناسب در روستاها امري اجتناب ناپذير است. چگونگي توسعه پايدار روستاها موضوعي است که همواره ذهن برنامه ريزان، طراحان، مجريان و مديران بخش هاي روستايي را به خود مشغول داشته و سؤالات متعددي از قبيل نحوه دستيابي به چارچوبهاي نظري و عملي در زمينه طراحي کالبدي، حفظ محيط زيست و استفاده بهينه از انرژي، بهره برداري از دانش ساخت و ساز و فناوري هاي نو، مصالح کارآمد، ملاحظات اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، معيشتي، مديريت روستا و مانند آن فراروي ايشان قرار داده است. برگزارکنندگان کنفرانس تلاش مي نمايند شرايطي را فراهم نموده تا صاحب نظران و فرهيختگان بتوانند در فرصت پيش رو نظرات خود را مورد بحث و بررسي قرار دهند.
اهداف کنفرانس :
بازشناسي و بازخواني اهداف، سياستها، برنامه ها و اقدامات توسعه روستايي در مقياس ملي، منطقه اي و بين المللي با توجه به شيوه ها و روش هاي مشترک در برنامه ريزي، طراحي و مديريت روستايي به منظور دستيابي به توسعه پايدار سکونتگاههاي روستايي در همه ابعاد اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و کالبدي
منبع خبر: سايت www.ruralsettlements.com


  

کلیه حقوق این سایت متعلق به مهندسين مشاور توسعه کالبدی آسيا است. (۱۳۸۸-۱۴۰۲)
بهترين حالت نمایش تصویر: ٧٦٨ x ١٠٢٤
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت